Mäkihyppy

Mäkihyppyä kesällä ja talvella

Kouvolassa hypätään mäkeä kesällä ja talvella. Kouvolassa hyppäämme Palomäen hyppyrimäillä keskustan kupeessa sekä Anjalankosken Rajakallion hyppyrimäellä.

Kouvolassa on hyppyrimäkiä aina kahden metrin hyppyristä alkaen. Teemme valmennusyhteistyötä Lahden hiihtoseuran kanssa, ja niinpä taitojen kasvaessa harrastajat käyvät oppimassa lisää hyppytaitoja myös Lahden mäkikeskuksen suuremmissa mäissä.

Nuori mäkihyppääjä mäkitornissa valmentajan kanssa_Kouvolan Hiihtoseura

Kenelle mäkihyppy sopii?

Mäkihypyn voi aloittaa noin 4-5 vuoden iässä, ja se sopii yhtä lailla tytöille ja pojille ympärivuotiseksi harrastukseksi. Suksitaitoja opettelemme talvella paitsi mäessä myös hiihtoladuilla sekä temppuradoilla, ja kesäaikaan muovitetuissa mäissä sekä rullasuksin ja luistimin.

Mäkihypyn aloittaminen ei ole varusteista kiinni – seura tarjoaa käyttöön kaikki varusteet harrastajille.

Tutustu lajiin kokeilupäivissä

Järjestämme säännöllisesti keväisin ja syksyisin kokeilupäiviä, jolloin pieni ja isompikin lapsi voi tulla vanhempien, isovanhempien tai kummin kanssa kokeilemaan Palomäen pikkumäkiä. Aloitamme kokeilut laskemalla pienien mäkien kumpuja alas.

Jos olet kiinnostunut kokeilemaan, ota yhteyttä valmentaja Tero Koposeen tai Tuomas Karavirtaan.

Katso viimeisimmät tiedot kokeilupäivistä ja harjoitusaikatauluista Facebookista.

Ajankohtaisia juttuja ja tulevia tapahtumia Somessa

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons

Talvikauden viimeinen kokeilupäivä järjestetään la 23.3.2024 klo 10-12. Vielä ehdit tuoda lapsesi kokeilemaan mäkihyppyä tämän talven lumilla. Tervetuloa!

#mäkihyppy #mäkihypynkokeilupäivä #lumilajit #hauskaasuksilla

#mäkihyppy #mäkihypynkokeilupäivä #lumilajit #hauskaasuksilla

Päivitetty ohjelma maaliskuulle. Talven viimeiset kilpailut Kouvolassa 14.3. sekä mäkihypyn kokeilupäivä 23.3. ennen kesäkautta. Tervetuloa!

#mäkihyppy #kuukausikilpailut #kokeilupäivä #khs100

#mäkihyppy #kuukausikilpailut #kokeilupäivä #khs100
2 months ago

Hopeasompa 2024 mäkihypyn ja yhdistetyn osalta käynnistyi tänään harjoituksilla ja parisprinttikilpailulla. Ensimmäinen hyppyryhmä 12-sarja hyppäsi K28 mäestä ja toinen hyppyryhmä 14-sarja K36 mäestä. Hiihto-osuus oli 1km, jota hiihtäjät hiihtivät vuorotellen niin, että 14-sarja aloitti ja päätti hiihdon hiihtäen yhteensä 3km. 12-sarja hiihti välissä kaksi osuutta siis yhteensä 2km. Kilpailu oli erittäin mukava yleisön seurata, sillä latu kiersi hiihtostadionin läheisyydessä, jolloin yleisö pääsi näkemään kisan ratkaisuja kisamatkojen aikana. Meiltä mukana oli jopa kolme joukkuetta, joista KHS 2 Olli ja Eliel sijoittuivat sijalle 4, KHS 1 Tore ja Matias sijalla 6 ja KHS 3 Teresa ja Iida kisan ainut täysin tytöistä koostuva joukkue hienosti sijalla 8. Huomenna aamusta kilpailut taas käynnissä Ounasvaaralla.

#hopeasompa2024 #yhdistetty #parikilpailu #parisprintti #KHS #ounasvaara
... See MoreSee Less

#hopeasompa2024 #yhdistetty #parikilpailu #parisprintti #khs #ounasvaaraImage attachmentImage attachment+7Image attachment
2 months ago