Alppihiihto

Treenaa alppihiihtoa Kouvolan Hiihtoseurassa

Alppijaosto harjoittelee talvikaudella 2-4 kertaa viikossa Mielakassa, joka tarjoaa erinomaiset olosuhteet pujottelun harjoitteluun. Muita alppilajeja harjoitellaan leirityksillä Keski- ja Pohjois-Suomen hiihtokeskuksissa.

Laskukauden ulkopuolella alppihiihtäjät harjoittelevat monipuolista kehonhallintaa ja kestävyyttä 1-2 kertaa viikossa. Sanotaan, että alppihiihtäjät rakennetaan kesällä.

Kouvolan Hiihtoseuran alppihiihtäjä kiertää pujotteluporttia

Kenelle alppihiihto sopii?

Alppihiihdon aloittaminen ei ole iästä kiinni. Mukaan mahtuu kaikki ratalaskusta kiinnostuneet. Pääosa laskijoista on 8-18-vuotiaita. Perustaitoina alppihiihtoa aloitellessa tulisi olla itsenäinen kyky laskea mäki alas ja nousta hissillä mäki ylös.

Jos olet kiinnostunut kokeilemaan alppihiihtoa, ota yhteyttä Harri Pulkkiseen.

Valmennusryhmät ja kilpaileminen

Kouvolan Hiihtoseurassa on normaalisti 2 – 4 valmennusryhmää. Valmennukseen tullaan mukaan RataWerneri-toiminnan kautta, missä pyritään kehittämään laskutaidon perusteita.

Alueellisen tason kilparyhmään (sarjat U8 – U12) siirrytään tavallisesti noin 8-vuotiaana. Valtakunnallisen tason kilpailuiisa Kia-Tourilla kilpaillaan sarjoissa U14 – U18.

Masters-toiminta on tarkoitettu kaikille yli 14-vuotiaille laskijoille, jotka eivät niinkään hae kilpailumenestystä, vaan haluavat harrastaa rennommin. Mukaan Masters-ryhmään voi tulla vanhemmallakin iällä.

Kouvolan Hiihtoseuran kotirinne Mielakka kauniissa ilmakuvassa

Mitä alppihiihdon harrastaminen maksaa?

Alppihiihtoharrastaja tarvitsee kypärän, alppihiihtosukset, monot, sauvat sekä mielellään selkäpanssarin.

Seuran kausimaksu pyritään pitämään alhaisena, jolloin mahdollisimman moni pystyy aloittamaan harrastuksen. Kausimaksuun sisältyvät valmennukset kotirinteessä, muu oheisharjoittelu koko kauden ajan sekä Mielakan kausikortti. Alle 7-vuotias ei tarvitse hissikorttia eli kausimaksu on edullisempi.

Kilpailumaksut jokainen urheilija maksaa itse. Kilpailuissa tarvitaan myös Skipassi tai lisenssi riippuen kilpailijan iästä ja kilpailun tasosta.

Ajankohtaisia juttuja ja tulevia tapahtumia Somessa

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons
2 months ago

Photos from Mielakan Rinnekeskus's post ... See MoreSee Less

Image attachmentImage attachment+1Image attachment
3 months ago

Tahko GP:n kilpailukutsu on julkaistu!
Ilmoittautumiset 21.1. mennessä

3 months ago

1 CommentComment on Facebook

Hei, onko täällä vielä tilaa ja miten usein harjoitukset on?😊

4 months ago

Etelä-Suomen Cupin kauden 2023-2024 avausosakilpailu järjestetään Vihti Ski Centerissä 13.-14.1.2024 Helsinki Ski Clubin isännöimänä.

Lisätietoa kilpailusta:
www.es-alppi.fi/kilpailut/ ja
www.helsinkiskiclub.fi/escup

Uuden Vuoden Aattona lasketaan klo 12-19

Huom‼️
Aukioloajan ulkopuolella rakenttien ampuminen/rinteissä kävely tai rinnealueella roskaaminen on kielletty,
meillä on lumetus käynnissä ja henkilökunta sulkee alueen klo 19:00 jälkeen!

Pidäthän myös ladut siistinä, kivempi laskea ja hiihtää!

Kiitos🙏

#mielakka #uusivuosi